Branża odzieżowa od dawna wyznacza modę w globalnym handlu a nawet marketingu. Jest to związane z jej ogromną skalą i znaczeniem dla gospodarek. Bezsprzecznie tez faktyczna waga, jaką do branży ubraniowej przykładają konsumenci ma równiez na to wpływ. Ostatnio można też zaobserwować większą świadomość klientów na temat dużego wpływu branży odzieżowej na negatywne zmiany dla środowiska. W związku z tym przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, musi sprostać wymaganiom konsumentów, aby ubrania były wyprodukowane w etyczny sposób.  Począwszy od pozyskania eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po etyczną produkcję ubrań. 

Skąd wiedzieć, że dana firma jest eko?

 Po pierwsze w przypadku, gdy trafisz na taką firmę, na pewno będzie podana taka informacja na jej stronie bądź na jej portalu w social mediach. W związku z tym jak bardzo pożądane są eko firmy każda z nich chce się tym pochwalić. Poza tym im bardziej transparentna marka,oraz im więcej konkretów i detali, tym większe zaufanie do niej. Pomimo tego że rynek fashion pozytywnie się zmienia, nadal to jednak za mało. Środowisko jest na skraju wytrzymania i trzeba drastycznych zmian aby je poprawić. Jednakże to nie jest proste,aby produkować ubrań tak, aby nie niszczyć planety. Często zdarza się tak, że marka odzieżowa spełnia jedynie jedno na wiele kryteriów ekologicznych ale to i tak dużo! W przypadku polskich marek, bardzo często można trafić na info “Made in Poland”, ale już nic na temat materiałów. Faktem jest jednak, że im więcej kryteriów ekologicznej produkcji jest spełnianych, tym lepiej

Czy każda produkcja w Europie jest etyczna?

Utarło się przekonanie, że rzeczy z Europy są zawsze etyczne i ekologiczne. Jednakże jest to niezgodne z rzeczywistością. Natomiast z wyzyskiem a także nieetycznymi warunkami produkcji odzieży kojarzone są kraje Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy zdajesz sobie sprawę że zarobki w tym kraju są znacznie większe aniżeli w Polsce? Nie zdajemy sobie sprawy, że wyzysk pracowników branży fast fashion często ma miejsce  we wschodniej części Europy, jak na przykład w Rumunii. 

Sklepy sieciowe wiedzą, że konsumenci wolą kupować odzież z metką europejską aniżeli chińską,bo kojarzy im się to z ekologiczną produkcją oraz godnymi warunkami pracy.

Deficyty w branży odzieżowej na krajowym rynku – zobacz jakie są!

Krajowa branża odzieżowa problem w związku z deficytem specjalistów na rynku. Z czym związany jest ten deficyt? Rozchodzi się o marne wynagrodzenie dla szwaczek.

Zamknięcie galerii a jego wpływ na branżę odzieżową

Z pewnością wpływ lockdownu dotknęła większość osób. Jednak wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na rynku odzieżowej.Nagle wprowadzony lockdown na pewno obniżył dochody zatrudnionych w tej branży, tak jak wspomniane wyżej krawcowe i ich niezbyt wysokie dochody. {W przypadku rynku krajowego to poprzez dużą ofertą modowych marek na naszym rynku, polscy klienci chętnie kupują ubrania polskich producentów. Należy również wspomnieć ,że odnoszą oni wiele sukcesów na rynku za granicą. Czy wiesz, że aż 30% wszelkich punktów handlowych produkowanych przez polskie przedsiębiorstwa branży fashion znajduje się poza polską. 

Nowe technologie w branży ubraniowej

Przedsiębiorstwa odzieżowe testują nowoczesne technologie  z zakresu fashion tech. Są to technologie ułatwiające zakupy ubraniowe czy obuwnicze, poprzez urealnienie przymierzalni i dopasowanie, które prowokuje klientów do szybkiego podejmowania decyzji. Takie technologie to przykładowo chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.